inannothertown.blogg.se

Spionen som inte smög så bra...

Publicerad 2012-10-18 22:53:38 i Vardag,

Hämtade pojkarna 16.30 idag. På måndagar och torsdagar går de lite längre eftersom de på måndagar har fotboll och torsdagar tennis (Elliot) och athletics (Eric och Vilmer).

 Tänkte det kunde vara kul att få lite bilder från skolan, men med tanke på alla safety and regulations jag nämnde innan hade jag mina misstankar om att det inte bara vara att knata runt på skolan och knäppa loss hej vilt. Mycket riktigt, min mycket duktiga och regelrätta man frågade Elliots lärare om han kunde få ta lite foton som han skulle kunna visa för klassen i Sverige, men det gick tyvärr inte (de är så artiga och trevliga när de ser beklagande ut). Däremot fanns det foton att köpa om man ville. Till Elliots stora förskräckelse gillar inte hans mamma alltid att följa regler som hon inte ser någon bra grund till, man skulle kunna säga att jag då blir en riktigt dålig förebild. Tänker som så att vad kan ett foto på en byggnad göra för skillnad? Är det så att misstanken finns att de ska kunna användas vid planering av ett kidnappningsförsök eller kartläggning av området inför någon annan form av belägring? Kan hända att samma information då skulle gå att få fram via google maps.

 Nåja, jag är ändå lite för regler så jag frågade min svenska buddy som råkade befinna sig på skolan samtidigt och hon sa att hon sett många fota, så då det var det ju fritt fram ;-)

 Elliot rycktes med och blev min partner in crime när han fotade från bilen på väg ut genom säkerhetsgrindarna. De bilderna råkade raderas, kanske lika bra med tanke att dessa måste anses vara högvilt på kidnappningssajterna. Vi hade iallafall kul när vi kamouflerade kameran så ingen skulle se vad som pågick. Dock är vi inte så bra på att smyga så våra oegentligheter pågick ganska så öppet, utan påföljd.

 Vi bor verkligen fint. Varje gång vi kör in genom grindarna slås jag av hur otroligt vackert det är och det är riktigt skönt att komma hem. Det är ganska annorlunda mot vårt hem hemma i Råå. Båda ställen har sin charm på varsitt sätt. Jag kommer att sakna rymden som är här, men jag tycker nog ändå att det är mysigare i vår lilla stuga hemmavid :-)

 

Entrén till skolan, grindar och lite längre fram bommar med säkerhetsvakter. Ingen kommer här fram här fram om han inte säger sitt käraste namn... 

Lovas dagis, konstgräs så man slipper smutsa ner sig.

Eric och Vilmers skolbyggnad

 
Fotbollsplanen, Vilmer med kompis
 
Nedfarten, precis när vi kommit innanför grinden
 
Vi bor i det lilla till vänster...Det vita som bara en tredjedel syns av hyser landlorden Bob och hans fru Sylvia.
Sotis trivs
 
Det lilla fönstret längst upp är mitt kontor. Det rummet som min landlord uttryckte det bara var till för gentlemen, not ladies or children since brainwork is going on there, inte alls konservativ...
 
Det finns en gemensam trädgård också
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela